neděle 17. ledna 2016

Zimní čas

Z nebe padají sněhové vločky

Tentokrát jsem nechala děti, aby se samy zapojily do tvorby týdenního plánu.
A tak od klíčového slova VLOČKA vznikla úžasná myšlenková mapa, díky které jsme získali mnoho nových poznatků, dovedností a také zážitků.
Mikroskopem jsme zkoumali sníh - vločky při padání, ale i tání. Zkoumali jsme tvar vloček. Zjistili jsme, že jsou si podobné tvarem - vycházejí ze šestiúhelníku, ale nejsou stejné.
Výtvarně ztvárněné vločky vystřižené z papíru jsme párovali, počítali, porovnávali větší x menší nebo více x méně. Pomocí krokovacího pásu jsme jejich počet přiřadili k odpovídajícímu číslu. Využili jsme je i pro práci při orientaci v prostoru jako nad, pod, vedle atd.
Nezapomněli jsme na pohádku O dvanácti měsíčkách. Operetka od pánů Uhlíře a Svěráka děti natolik zaujala, že jsme si vyrobili papírové loutky všech měsíců okolo ohně, malé děti vyráběly jablíčka, jahody a fialky. Marušce jsme pomohli najít cestičku ke dvanácti měsíčkům. Porovnávali jsme kratší a delší cestu. Téma Dvanáct měsíčků bude pokračovat podrobněji příští týden.
Pracovali jsme s textem – odpovídali na otázky, doplňovali chybějící text nebo se učili text zpaměti, vyhledávali písmena a slova. Trénovali jsme správnou výslovnost. Vytleskávali počty slabik, písmen.
Vločky padají v zimě a k zimě patří i odpovídající oblečení. Suchým pastelem jsme malovali čepice, rukavice a šály. Ze zbytků látek jsme stříhali a lepili oblečení papírovým postavičkám – rodičům.
Víme jak se oblékat, svlékat, oblečení umíme i poskládat. Zapínací rámy nám pomohly s technikou zapínání zipů, knoflíků, patentů nebo tkaniček.
A protože sněhu zatím moc nenapadlo, tak jsme si v přírodovědeckém koutku vyrobili sníh umělý, který nám určitě chvíli vydrží. Dá se tvarovat jako modelína, ale užijeme si s ním i jako s pískem – pomocí formiček jdou krásné bábovičky.....





































Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.