pátek 1. dubna 2016

PŘÍBĚH JEDNOHO ZRNKA

Zpočátku to u nás vypadalo jako v zahradnictví. Vysévali jsme a sázeli. Děti byly u čerstvě osetých květináčů jako přilepené. Samozřejmě i hodně netrpělivé a zvědavé. Otázky typu: ,, A jak rostlina pije vodu?“ nebo ,, Já když se napiju, jdu na záchod. Čůrá rostlina?“ J J J ,, Jak kořeny poznají, že mají růst dolů?“ Atd. Proto jsem původně zamýšlený plán od zrnka až k mouce trochu pozměnila a rozhodla se odpovědět dětem na jejich otázky formou pokusů. Moc je baví i to, že se tvářím, jakože nevím, co z toho vznikne. Jejich nadšení se podobá hledání pokladu. Dali jsme naklíčit hrách a řeřichu, které každý den pozorujeme pod mikroskopem. První pokus, který jsem připravila, je odpovědí na otázku, jestli kořen poroste směrem dolů. Rozhodli jsme se ho zmást. Mezi dvě skla a piják jsme dali zrníčko hrachu. Upevnili vše gumičkou a ponořili z jedné strany do vody. Jakmile začne vyrážet kořen, budeme ho každý den otáčet na opačnou stranu. Uvidíme, co se stane.
Jak rostliny pijí vodu uvidíme na dalším pokusu. Rostlinku vložíme do vody obarvené inkoustem a budeme se radovat z objevu, že  na rostlince objevíme stopy stejné barvy, jakou má voda. Můžeme udělat i strakaté květiny. Obarvíme vodu ve dvou sklenicích různými barvami a stvol květiny rozřízneme po celé jeho délce. Obě poloviny ponoříme do sklenic s obarvenou vodou. Za pár hodin bude KOUZLO. Strakatá květina. Pokusy budu přidávat postupně. Měly by zodpovědět všechny otázky. Vyseté rostlinky přesadíme na zahradu a budeme se o ně dál pečlivě starat.






 vyséváme
 sázíme

 nakličujeme

 řeřicha druhý den...
...druhý den pod mikroskopem

Pokus: půjde kořen směrem dolů nebo ho zmátnem?



 Malba - obrázek nakreslený lepidlem, zasypaný krupicí a zapuštěné barvy




 ...tento týden začínáme pracovat s naší IT :)

 ...starší děti upevňují znalost velkých a malých písmen

 Nechybí grafo listy...
Fazolky posloužily starším dětem k procvičení číselné řady...

... ale využily je i mladší děti.

 Vývojové stadium rostliny

 Hrách pod mikroskopem druhý den...
 Hrách pod mikroskopem třetí den...
 ... čtvrtý den
Upevňování znalosti velkých a malých písmen na IT :)










Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.